1 Şubat 2010 Pazartesi

Şalgam Musakka

Şalgamdan da yemek yaptım. Aferin bana. Artık ölsem de gam yemem. Annemle babam, cumartesi pazarına çıktıkları bir gün, şalgam da almışlar yemek yapalım diye. Şu sıra aşırı sağlıklı beslendik diye başımıza bir hal gelmezse iyidir. Sebze yemeyi sevenlere ve sağlıklı olup hepimizden çok yaşamaya niyet edenlere bunu da denemelerini tavsiye ederim. Ama aslında o şalgam yerinde patates olacaktı var ya... Patates, seni seviyorum. Sen, her halinle güzelsin. Şalgam da güzeldi. Bu tarifi Antep Sofrası'nda buldum. Yani şalgam da nasıl pişirilir diye nette gezerken denk geldim işte öyle bir siteye. 

Malzemeler:
6 Orta boy şalgam
2 Orta boy soğan
1,5 Su bardağı kıyma
3 Yemek kaşığı margarin (Ama bence margarin değil de sıvıyağ kullanılmalı, margarin tadını ağırlaştırıyor, sıvıyağ daha lezzetli olur eminim)
2 Yemek kaşığı salça
2 Tatlı kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı şeker
Yarım tatlı kaşığı karabiber
1 su bardağı sıcak su
3-4 Dal maydanoz

Şalgamı yıkayıp soyun.
Soğanları ince ince doğrayın. Tencereye soğan, kıyma ve yağı koyup kapağını kapatıp kısık ateşte ara sıra karıştırarak suyunu çekene kadar 8-10 dakika pişirin. Salça, tuz, şeker, karabiber ve su katıp karıştırın.
Salgamı 1 cm kalınlıkta yuvarlak yuvarlak kesin. Yayvan bir tencerenin altını yağlayıp bu tencereye şalgamları üstüste dizin. Kıymalı harcı şalgamların üzerine yayın ve yaklaşık 30 dakika boyunca şalgamlar yumuşayana kadar kısık ateşte pişirin. Tabağa aldığınız yemeği maydanozla süsleyin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails