26 Şubat 2010 Cuma

Yoğurtlu Çorba (Nohutlu - Şehriyeli)

Merhabalar,
Bugün böyle nohuttan tariflerle gidiyoruz. Biraz nohut haşlamıştım, bir kısmını Nohut Salatası yaptım, bir kısmını çorbaya kattım, bir kısmı da duruyor hala, onu da başka birşey yaparım artık.
Bizim evde kimin neyi beğeneceği belli olmadığı için şu sıralar hiç bir şeyi çok yapmıyorum. Tadımlık yapıyorum ki birini beğenmezlerse ötekini yesinler. Annemle benim yemek seçme gibi bir derdimiz yok. Ama kardeşim ve babam, birazcık seçiyorlar. Bakalım nereye kadar?
Babamın sulu nohut yemeği sevmediğini bildiğim için nohutu başka hallere sokup aralara katıp yemek yaptım. Dün sanırım aç olduğundan çorbadan iki tabak yedi, salatadan da yedi.
Demek ki eve hep aç gelse bütün yemekleri keyifle yiyecek. Boşuna dememişler "Tok doyurmak zordur" diye.

Malzemeler:
3,5+1 su bardağı su
Yarım çay bardağı tel şehriye
2 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz

2 su bardağı haşlanmış nohut

Terbiyesi:
1 Kaşık un
1 Yumurta
2 su bardağı yoğurt

Yağı:
2 yemek kaşığı terayağ
Yarım yemek kaşığı nane

Bir tencereye 3,5 su bardağı suyu koyup kaynatıyoruz. Kaynayan suya şehriyeyi, tuzu, sıvıyağı koyup şehriye yumuşayana kadar haşlıyoruz. Nohutunu da ekliyoruz.
Bir kapta terbiyesini hazırlıyoruz, unu yumurta ve yoğurtla bir güzel karıştırıyoruz.
Bu terbiyeyi çorbaya eklicez ama pat diye yumurta pişer, yoğurt kesilir. O yüzden önce çorbanın altını kısıyoruz. İçine 1 su bardağı soğuk su katıyoruz. Çorbadan bir kaç kaşık alıp terbiyeye koyuyoruz. Terbiyemiz de ılınsın diye. Sonra da yavaş yavaş çorbaya terbiyeyi katıyoruz, bu sırada da karıştırıyoruz. Tuzunu kontrol edip eksikse ilave ediyoruz. Bir taşım kaynatıp kapatıyoruz. 
Kiçik bir tavada tereyağını kızdırıyoruz. İçine nane katıp naneyi yakmadan tavayı kapatıyoruz. Bunu da çorbaya döküp karıştırıyoruz. Hazır. Afiyet olsun. 

2 yorum:

nesrin dedi ki...

Nohudu ben de cok severim.Biraz önce nohutlu bamya yaptim.Tarifi yollayacaktim ama email adresin gerekiyormus.Gerci sen biliyorsundur mutlaka.Eline saglik.Bütün yemeklerin cok güzel.Berlinden sevgiler...

humeyra dedi ki...

Çok teşekkürler. Düşünmen yeter. Nohutlu bamya hiç yapmadım, ama eminim o da çok güzeldir.

Related Posts with Thumbnails