15 Mart 2010 Pazartesi

Kolay Pancar Turşusu (Salatası)

Herşeyin kolayını bulmuş bir yeni nesil üyesi olarak küplere turşu koyacak değilim elbette. Çamaşır makinesinin düğmesine basmak bile zor geliyorkan küpe turşu koyup turşunun olmasını beklemek benim tarzım değil. Hele beklemek var ya, hiç sevmiyorum beklemeyi. O yüzden sabırsız, tembel bünyem kolay turşu yapılması taraftarı, yani haşlayarak turşu tadını elde etmeyi tercih edenlerdenim.
İşte bu da onlardan biri.
Malzemeler:
3 Pancar
3 Diş sarımsak
Limon ya da sirke
2-3 kaşık sıvıyağ
Tuz
Yarım çay kaşığı şeker

Pancarları soyup doğrayıp bir tencereye koyuyoruz. Üzerini kapatacak kadar su koyup haşlamaya bırakıyoruz. Suya tuz, şeker ve 1-2 kaşık sıvıyağ da ekliyoruz. Yumuşayana kadar pişiyor. Ama çok yumuşatmayın. Öyle ezilip büzülür. Azıcık diri kalsın ki turşu havası olsun. Sonra pancarların suyunu süzüyoruz. İçine sarımsakları doğruyoruz, 1-2 kaşık sıvıyağ ekliyoruz (Ya da siz bilirsiniz, ben seviyoruz ekliyorum her bir yere). Arzunuza göre limon ya da sirke katıyoruz. Tabi bu kısmı da keyfe keder. Sirkeli başka güzel, limonlu başka güzel. Miktarı da kişiden kişiye değişir. O yüzden ağzınızın tadını bulana kadar azar azar ekleyip karıştırmanızı tavsiye ediyorum. Mesela ben yaklaşık bir limon sıktım.
Soğuyunca yiyebilirsiniz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails