15 Mart 2010 Pazartesi

Nilüfer Tatlısı

Çok kolay bir tatlı geliyor şimdi arkadaşlar. Babam Pancar Turşusu'nu Bir anlık tatlı isteği ve göz yanılması ile Kabak Tatlısı zannedince (Nasıl zannetti bilmiyorum ama babam tatlıyı çok sever, herhalde o yüzden oldu.) dedim şu adama bir tatlı yapayım. Zaman kısıtlı idi, teyzemler bize geleceklerdi, bir yandan yemek pişiriyordum... Böyle bir anda ihtiyacım olan şey, kolay bir tatlı tarifi idi.
Nefis Yemek Tarifleri'ne üye olduğum için mailime sık sık tarifler geliyor. Dikkatimi çeken bu tatlıyı denemek geldi aklıma. Hiç vakit almayan, çok kolay ve güzel bir tatlı. Teyzemler tarifini sordu, eniştem beğendi. Zaten kolay bir tatlı ya, artık gelene gidene yaparmışım :P

Malzemeler:
1 Çay bardağı sıvıyağ
1 Çay bardağı yoğurt
1 Çay bardağı irmik
1 Yumurta
1 Paket vanilya
1 Paket kabartma tozu
3 Damla limon
1,5-2 Su bardağı un

Hamur için malzemelerin tümünü karıştırıyoruz, yalnız unu yavaş yavaş ekliyoruz. Yeterse unu 1,5 bardak kullanıyoruz, yetmezse gerektiği kadar azar azar ekliyoruz. Kulak memesinden az yumuşak olacak. Bana 1,5 bardak yetti. Tepsiyi yağladım. İri fındıklar büyüklüğünde hamurları yuvarlayıp tepsiye dizdim. Fndık kadar yapmak yetiyor, çünkü hamur kabarıyor. Fırını 200de ısıttım ve tepsiyi fırına koydum. Kızarana kadar pişirdim fındık kadar hamurlarımı. Fırından aldım.

Şerbeti:
2,5 Bardak şeker
3 Bardak su

Şekeri ve suyu çırptım. Şeker, suda eridi. Güzel olan tarafı şerbeti pişirmiyoruz, pişirmek için vakit kaybı yok, pişeni soğutmak için vakit kaybı yok. Tepsiyi fırından aldık ya pişen topları bir borcama dizdim ve sıcak hamurların üzerine çırpılmş şerbeti döktüm. 1 saat kadar kısa sürede soğudu. Yani insanlar yemeklerini yiyene kadar tatlı soğuyor. Böylece aniden gelen misafirlerimize de tatlı ikram etmiş olduk.
Nilüfer Hanıma da teşekkürler bu tarif için.

2 yorum:

estergonyesil dedi ki...

Görüntüsü kemal paşa gibi tadı nasıl acabaaa :)) Sevgiler canım

humeyra dedi ki...

Tadı da Kemalpaşa'yı andırıyor. Ama ben tatlı sevmediğim için pek yemezdim evde Kemalpaşa da varken. Yediğim seferlere kıyasla :) Tatlıseven herkes beğendi bu basit tatlıyı, o yüzden iç rahatlığı ile söylüyorum, yapabilirsiniz.

Related Posts with Thumbnails