3 Şubat 2011 Perşembe

Beşamelli ve Paneli Tavuk Dolma, Patates Kızartması ve Yoğurtlu Havuç Salatası

Artık eskisi gibi güzel resim çekemiyorum. Marifet babamın fotoğraf makinesinin makro özelliğinde imiş. Şimdiki makine güya onun üst modeli ama babamınkine alıştığımdan mı nedir, o makineyi özlüyorum. Bir de orada mutfakta masanın üzerine tam tepeden ışın vururdu, resimleri daha güzel gösterirdi. Şimdi ışık masaya yandan bakıyor. Neyse ki zaten fotoğrafçı olmayacaktım deyip kendimi avutuyorum. Ama öyle keyifle fotoğraf çekmeyi de seviyordum. Bir şikayetim de bilgisayardan. Ekranı hiç aydınlık değil. Düzeltemedim de. Düzetilebilecek birşey midir acaba?
Fazla konuşmadan tarife geliyorum:
Mihliver'e gelsin bu tarif. Kıbrıs'ta yediğimiz tavuk dolmalarının içinde tam olarak ne vardı hatırlamıyorum ama bu tarif, o tavuk dolmalarına çok yakın bir tarif, yedik ve beğendik, tamamdır yani. Tarif tabi ki atmasyon :) Dener de yeni ve yakışan eklemeler yaparsan haberim olsun Mihli.

Tavuk Dolma (2 Kişilik):
Malzemeler:
4 Adet tavuk filetosu
Çıtır pane harcı
1 Yumurta

Dolmanın içi:
Beşamel için:
1 Yemek kaşığı tereyağ
1 Yemek kaşığı un
1 Su bardağu süt
Tuz
Çok az karabiber

1 Su bardağı kaşar rendesi
2 Yemek kaşığı pilav(hazırda pişmiş vardı) (ya da haşlanmış pirinç)
4-5 Dal kıyılmış maydanoz (ya da dereotu, eşim deretoundan pek hazetmediği için ben maydanoz kullandım.)
(Varsa haşlanmış bezelye de ekleyin, evde yoktu ben ekleyemedim.)

Önce beşameli hazırlıyoruz. Bir tavaya un ve tereyağını alıp biraz kavuruyoruz. Sonra yavaş yavaş ve karıştırarak sütü ekliyoruz. Tuzunu ve karabiberini ayarlayıp karıştırmaya devam ediyoruz. Kıvamını alıp kaynayınca altını kapatıyoruz. İçine kaşar rendesi, pilav ve maydanozu ekliyoruz. İçimiz hazır.
Şimdi geldik filetolara. Filetoları az daha genişlesinler diye tahta kaşıkla dövdüm. Sonra da ikişer tanesini birbirine diktim. İçlerine hazırladığım beşamelli harcı bölüştürdüm. İçimden "dikiyorum ama bir de sökmesi var, inşallah tavuk ve ipi ayırması kolay olur" diye düşüne düşüne dikişi tamamladım. Kendimi bir ara ameliyatta gibi hissettim; tavuk fileto doktoru Hümeyra...
Dolmaları buzdolabına attım. Eşim gelince önce çırpılmış yumurtaya batırıp sonra pane harcına buladığım dolmaları, kızgın ve bol yağda kızarttım. İpleri sökmesi de öyle sandığım gibi zorlamadı beni, ucundan çektin mi geliyor zaten ipin devamı.
Yanına patates, ketçap, mayonez... Derken  sofrada bir de hafif birşeyler olsun deyip havuç salatası hazırladım.
Yoğurtlu Havuç Salatası (2 Kişilik):
2 Tatlı kaşığı sıvıyağ
2 Havuç
3 Yemek kaşığı yoğurt
1 Yemek kaşığı mayonez
Tuz
Çok az limon
1 Diş sarımsak

Teflon tavada havucu sıvıyağ ile kavuruyoruz. Havuç soğuyunca içine bir kasede çırptığımız yoğurt, mayonez, tuz, limon ve rendelenmiş sarımsağı ekliyoruz. Havuç salatası da hazır.

Yedik içtik, kilolarımızı aldık, darısı bu dolmayı deneyenlerin başına...
Not: Tarifimi Yelpazesu'nun Tavuk Yemekleri Etkinliği'ne yollamak istiyorum.

11 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

Yörü git kadın beni dellendirmeee:)
ne ismini silmesi,duymuyayım bidada,küsserim valla,zaten işim gücüm var aaa,yemek yapcam gezmeye gitcem,agresifim gompleksliyimmm:)
Bu etkinlik başladıysa senin sayende başladı,fikir annesi sensin,bende isim annesiyim...
Etkinlik devam ettiği sürece senin ismin orda kalıcak,aşkolsun,yok öyle utanmak falan...
sen hayırlısıyla yeğenimizi doğur büyüt,bizde senin sayende,böyle güzel bir etkinliği sürdürüp hep birlikte sadakalarımızı verelim,Allah kabul ederse,sende arada sırada yazı gönderirsin,müsait oldukça:)
öperim kocaman,selamlar,sevgiler....

gelibolu17 dedi ki...

Tavukta nefis görünüyor,ellerine sağlık,afiyet olsun:)

DATLIM dedi ki...

yaaaaa harika görünüyor...nasıl bişey olmuş bu böyle :) eline koluna sağlık

zeytintanesi dedi ki...

Nefis bir görüntü, iştah açıcı.
Ayrıca ziyaretine teşekkür ederim.
Ellerine sağlık canım...

MODA GEZGİNİ dedi ki...

Çok güzeel olmuşş ellerine sağlık canım.harika gözüküyor.izleyicin oldum.bloguma hediye çekilişine baklerim.sewgiyle kal..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

kendine haksızlık ediyorsun, resimler gayet güzel,tavuk sarma da mükemmel,iştah açıcı ellerine sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlık ne güzl görüntüler sunmuşsun böyle bayıldımm:))
ellerine emeklerine sağlık:)
kocamann sevgiler..

Şükrü Yılmaz dedi ki...

Günaydın Hayırlı Cumalar,Olsu Gününüzün Sağlıklı,Huzurlu,Mutlu ve Bereketli Geçmesini Dilerim. http://sukruyilmaz.net/img/gunaydin13.bmp

Şükrü Yılmaz
Antakya-HATAY

http://www.sukruyilmaz.net
http://www.sukruyilmaz.com
http://www.facebook.com/sukruyilmaz.net

Kaçabilseydim

Kaçabilseydim mutluluğun hüküm sürdüğü diyarlara
İçinde bulunduğum zorunluluklardan
Zorunlu olarak yapmakta olduklarımdan
Zoraki gülümsediğim yüzlerden
Altında yatan gerçekleri bildiğim halde göz ardı ettiğim sözlerden
Kaçabilseydim tanıdığım mekanlardan
Tanıdığım entrikal düşlere sahip insanlardan

Ahmet Doğru
http://www.siirdefteri.com/?sayfa=siir&siir_id=33347

mihli dedi ki...

aman efenim, halbuki gayet masumane, ekmek kadayıfının agdasına bakıp çıkacaktım ki; ne göreyim.. vallahi yemiş kadar oldum.. teşekkür ederiz kendim, ve içimdeki minigim adına... bende içinde başamel sos olacagını tahmin etmiştim... görüntü aynı.. nacizane önerim, başamelin içine haşlanmış mantar ilavesi...
hep beraber sanal degil gerçek olarak aynı sofralarda yemek dilegiyle..
mihli:))

humeyra dedi ki...

İyi düşünceleriniz için teşekkür ediyorum :)
Mihli sen de bir günü buralara gel madem, ben sana mantar ilavesi ile yaparım :)

Özgen dedi ki...

Ellerinize sağlık tavuk harika olmuş ayrıca gözlemeler de öyle.Kahvaltılık olarak ben de değerlendireceğim sevgiler...

Related Posts with Thumbnails