10 Ocak 2010 Pazar

Sultani Kek



Akşam üzeri canım öyle bir kek çekti. Baktım annem de mutfakta dolaşıp duruyor, hepimizde bir ağız kaşıntısı... Kek yapmaya karar verdim. Arkadaşım Merve'nin bana hediye ettiği bir yemek kitabı vardı (Mutfak Kültürümüz ve Pratik Yemek Tarifleri - Güzin Osmancık). Açtım kitabı, hangi kek güzel olur diye şöyle bir göz gezdirince Sultani Kek' de karar kıldım. Az biraz da kendimden birşeyler ekleyip güzel bir kek yaptım. Kendi ilavelerimi parantez içinde yazıyorum. Zencefil ve tarçın, keke çok yakıştı. Hepimiz çok beğendik. Sizlerle paylaşayım hemen tarifi.


Malzemeler:
3 Yumurta (Oda sıcaklığında)
2 Su bardağı şeker
1 Paket 125 gr katıyağ (Erimiş)
1 Su bardağı süt
3 Su bardağı un
1 Paket Kabartma Tozu (Evde kabartma tozu kalmamıştı, karbonat kullandım.)
(1 Paket Vanilya)
1 Çay bardağı ceviz (İri parçalanmış)
1 Çay bardağı kıyılmış kayısı
1 Çay bardağı kuru üzüm
(1 Tatlı kaşığı zencefil)
(1 Tatlı kaşığı tarçın)
(1 Çay bardağı kavrulmuş ince çekilmiş fındık içi)

Önce şeker ve yumurtayı mikserle bir güzel çırpıyoruz. İçine erimiş tereyağı ve sütü ilave edip karıştırıyoruz. Un, karbonat, vanilya, zencefil ve tarçını da ilave edip çırpıyoruz. Kayısı, kuru üzüm, ceviz ve fındığı da karıştırıp yağlanmış tepsiye döküyoruz ve 175 derecede ısınmış fırına sokup pişiriyoruz. Piştiğini anlamak için kekin karnına doğru temiz bir meyve bıçağı sokun, çıkarın. Ucu temiz çıkarsa tamamdır. Tabi bunu kek daha kabarırken yaparsak kek sönüverir. Kek kabardıktan sonra çabucak bakıp fırını hemen kapayın. Piştikten sonra da kek içini çeksin diye 10 dakika daha fırında beklesin. Sonra çıkarıp dilimleyin ve yanına demli bir çayla afiyetle yeyin.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik canim...
Cok nefis görünüyor...

Sevgiler...
Ekin Mutfagi.

Related Posts with Thumbnails