3 Mart 2010 Çarşamba

Zeytinyağlı Pırasa

Bazen, kafam çok dağınıkken yemek yapmak dinlendiriyor beni. Buzdolabında ne var ne yok karıştırıyorum. Allah ne verdiyde birşeyler pişiriyorum. Terapi gibi geliyor. Yemek pişirirken insanın kafası dinleniyor. İşte öyle bir günümde, önce pırasa buldum buzdolabında, zeytinyağlı pırasa yapayım dedim. Sonra da baktım buzlukta donmuş dağ çileği var, eh madem öyle onu da pasta yapayım dedim. Dağ çileği ve muzun hatırına pasta yaptım.
Zaten ne diye işletme okumuşum ki? Sevmiyorum ben işletmeyi. Şimdiki aklım olsa beni mutlu edecek bir bölüm okurdum. Ya stilist olurdum ya da bir ahçı. Ne işim vardı ki işletmeyle?
Gelelim tarife:

Malzemeler:
Yarım kg pırasa
2 Havuç
1 Limon
2 Su bardağı su
1 Soğan
1 Çay bardağı zeytinyağı
Yarım kaşık un
Tuz

Pırasayı yıkayıp doğrayın. Havucun dışını temizleyip yıkayıp ince ince doğrayın. Limonu sıkıp suyunu pırasa ve havuca dökün. İçine 2 su bardağı suyu da ekleyin, şöyle bir 15-20 dk beklesinler.
O sırada soğanı ince yarım halkalar halinde doğrayın. Bir tencereye zeytinyağı ve soğanı alıp soğanı kavurun. Ocağın altını kısığa alın ve limonlu suda bekleyen pırasa ve havucu suyunu süze süze tencereye alın. Üzerine biraz tuz serpip karıştırıp tencerenin kapağını kapatın. Kısık ateşte biraz pişsinler.
Kapta kalan limonlu suya yarım kaşık unu ekleyip ezin. Pişmeye durmuş pırasalara ekleyin ve tuzunu ayarlayın. Tencerenin kapağını kapatın. Kısık ateşte pişsin.

1 yorum:

nesrin dedi ki...

Ikisi de cok güzel olmus eline saglik.Bosuna okumadigina eminim.Sevgiler...

Related Posts with Thumbnails